Boganmeldelse – “Den plantebaserede kost” af Tobias Schmidt Hansen & Maria Felding

den plantebaserede kost anmeldelse

Den plantebaserede kost

Her på bloggen snakker jeg tit om plantebaseret kost, som jeg personligt ser mest fornuft i.

Når jeg kigger på alle de forskellige typer kure eller “kostråd” som jeg møder. Så er det virkelig den plantebaserede kost, som giver mest mening. Ved plantebaseret kost er der primært fokus på, hvordan vi kan forhindre livstilsygdomme. I det her indlæg vil jeg derfor rigtig gerne gøre dig opmærksom på bogen “Den plantebaserede kost” skrevet af læge Tobias Schmidt Hansen og klinisk diætist Maria Felding. De har sammen skabt en bog, som kan være et helt fantastisk redskab i kampen mod livsstilsygdomme.

Bogen “Den plantebaserede kost”

“Den plantebaserede kost” er lavet til dig, der ønskler at være så oplyst som muligt. Især omkring hvordan du selv kan tage kontrol over livsstilsygdomme ved hjælp af din kost. Til dig, som gerne vil have en bog, der går meget mere i dybden og som er mere teoretisk end en normal kogebog. “Den plantebaserede kost” er lavet  som et slags oplysnings værk og forklarer virkelig godt, hvordan vores sundhed hænger sammen med vores kost. Samtidig får du redskaber til, at kunne differentiere mellem gode og dårlige artikler og såkaldte “ekspert” udsagn. En evne, som virkelig er guld værd i tiden vi lever i. Som jeg ser det, så er denne bog lavet med det klare formål at oplyse os danskere. Så vi kan få den viden, som ikke er støttet og skabt af virksomheder og det synes jeg personligt er noget virkelig særligt.

Bogens fokuspunkter

Bogen “Den plantebaserede kost” har et stærkt fokus på, at give dig forsknings baseret viden. Bogen har vanvittigt mange henvisninger til præcis den litteratur og de studier, som er gennemgået forud for bogen. Studierne er af den type, som kun er lavet for at finde frem til en optimal kost for os mennesker, så vi kan forhindre livsstilsygdomme som for eksempel diabetes type 2, kræft, hjerte-kar sygdomme og forhøjet blodtryk. Værd at nævne er afsnittet omkring det som Tobias og Maria kalder “De syv grundsten for optimal sundhed”, hvor underafsnittene lyder således:

1. En sund mikrobiotika
  2. Normalvægt
  3. Et godt antioxidantforsvar
  4. Et anti inflammatorisk miljø
  5. God insulinsensitivitet
  6. Sunde blodkar
  7. Et kræfthæmmende miljø

Spændende ikke? 😀

Tips til at komme igang med en plantebaseret kost

Bogen “Den plantebaserede kost” giver selvfølgelig også nogle rigtig gode tips til, at komme igang med en plantebaseret kost. Trin for trin-guide, kostplan og opskrifter. Første trin er for eksempel at spise 3 stykker frugt hver dag. Det er noget de fleste kan overskue. Jeg synes personligt, at bogen giver nogle rigtig gode bud på, hvordan du smertefrit kan omlægge din kost, så den bliver mere plantebaseret. I processen vil du jo så give dig selv og din krop en god chance for at blive fri for de sygdomme, der tager flest liv. Det er trods alt lidt sjovere at dø at alderdom frem for kræft.

Find det du søger, hurtigt

Jeg vil til hver en tid mene, at du får en helt fantastisk viden, hvis du læser hele bogen. Men hvis du ikke har tiden til at læse bogen fra ende til anden, så kan du nemt finde det du søger. Bogen er inddelt i klare, velovervejede afsnit, som er nemme og overskuelige. Om det er specifik viden omkring mælk, opskrifter eller hurtige tips til at komme i gang, så kan du finde det tilhørende afsnit virkelig hurtigt. En kæmpe bonus, hvis du spørger mig. Som en ekstra bonus, så har Tobias og Maria valgt at lave en slags videns-bokse igennem bogen. Disse bokse indeholder særlig viden og giver dig et fedt overblik, så informationerne er nemmere at huske i fremtiden. De fanger virkelig tekstens budskab super godt og jeg kan kun rose bogens opbygning.

Køb bogen igennem linket her og støt bloggen samtidig

Den plantebaserede kost*

plantebaseret kost bog
Af Maria Felding & Tobias Schmidt Hansen

Det var alt for denne gang

Hvis du vil læse mere fra mig omkring sundhed, plantebaseret kost eller veganisme, så kan du læse alle mine indlæg her: lisesommerlund.dk/sundhed

Her har jeg blandt andet skrevet om hvad plantebaseret kost er og anmeldt fordraget med Tobias Schmidt Hansen.

Hvis du vil høre mere om mit liv, livsstil, økonomi, læse flere indlæg om plantebaseret kost og få mere stof til eftertanke. Så kan du følge mig på bloggen ved at tilmelde dig nyhedsbrevet herunder. Du kan også følge mig på facebook eller Bloglovin. Så bliver du løbende opdateret og forhåbentlig også inspireret. Du er ALTID velkommen til at skrive til mig på kontakt@lisesommerlund.dk.

Hav det fantastisk til vi ses igen ❤

Opt In Image
Så skriv dig op til mit nyhedsbrev og få mit afkrydsningskema til den totale oprydning i huset, så du altid kan holde overblikket. I samme omgang får du også den efterspurgte guide til, hvordan du kan sortere i brugte og gamle skønhedsprodukter. Så ved du, hvad du skal gøre fremadrettet. Fedt ikke!

Follow:

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *